HÍREK

Aggteleki kirándulás TÁMOP 3.3.8.

2015.március 26. csütörtök, Aggtelek

A 3.3.8-as pályázatnak köszönhetően 2015. március 26-a verőfényes reggelén kirándulni indultunk a szakmás és általános iskolás diákokkal.

Úti célunk az Aggteleki cseppkőbarlang volt, ahol egy egyórás túraútvonalon csodálhattuk meg a különlegesebbnél különlegesebb cseppköveket: például egy pár centiméteres példány kétszáz éve kezdte el a növekedést, míg egy három méteres „oszlop” csupán húsz éve „cseperedik”.

A barlangból kiérve a Barlang étteremben költöttük el pazar ebédünket.

Úton hazafelé még látogatást tettünk a jósvafői Tengerszem-tónál, melynek különlegessége elsősorban a türkizkék színében rejlik. Itt, a völgyben mindenki ámulatára négy példányt is láthattunk az Aggteleki Nemzeti Park címerállatából, a foltos szalamandrából.

Kerülőúton érkeztünk vissza Kazincbarcikára, több településen is megálltunk a gyerekek problémamentes hazajutásának érdekében.

Mindannyian kellemesen elfáradtunk, de a szép időnek (is) köszönhetően egy tartalmas és élményekben gazdag napot tudhatunk magunk mögött.