HÍREK

Testvériskolai pályázat

2014.október 16. csütörtök, Szilvásvárad

Kicsit borongós időben indultunk útnak 2014. október 16-án az ország legszebb kirándulóhelyére, Szilvásváradra. A Szalajka-völgy természeti szépsége különleges élményt nyújt az idelátogatóknak, számos, az országban egyedülálló látnivalója van.  Megérkezésünk után rögtön felszálltunk a kisvasútra, ami különleges élményt nyújtott tanulóinknak. A végállomáson leszállva elsétáltunk a Gloriette tisztásra, ahol a diákok kipróbálták az összes játéklehetőséget. A vidám játék után kicsit megerőltető séta következett az Istállós-kői ősember-barlanghoz, aminek látványa megmozgatta a gyerekek képzelőerejét, mert rengeteg kérdéssel fordultak az őket kísérő tanárokhoz. Visszafelé, a 4,2 km hosszú völgyben járva megcsodálhattuk a festői szépségű Fátyol vízesést, a Szikla-forrást, megtekinthettük az Erdészeti Múzeumot, az élő vad bemutatót, a Pisztrángtenyészet tavait. Feledhetetlen élményt nyújtott a szépen kifejlett pisztrángok lubickolása a kristálytiszta vízben. A kiránduló tanulóinkat az úton halk csobogással a kristálytiszta vizű Szalajka patak kísérte végig. Visszaérkezve Szilvásváradra a Panoptikum megtekintése következett, ahol a gyerekek körében nagy tetszést arattak az élethű viaszbábuk. Híres történelmi személyek elevenedtek meg előttük, és a vérszerződés jelenete. Az feledhetetlen kiállítás megtekintése után egy finom ebéddel leptük meg a kirándulókat a Fenyő étteremben. Örömmel tapasztaltuk tanulóink kulturált viselkedését, és jó étvágyát.

Újra egy feledhetetlen kirándulás résztvevői lehettünk és élményekben gazdagon térhettünk haza. Ezzel az eseménnyel tovább növelhettük tanulóink ismeretét a hazai tájakról, a hazai történelemről, és természeti értékeinkről.