HÍREK

Testvériskolai pályázat

2014.szeptember 26. péntek, Budapest

Nagy örömmel és várakozással telve indultunk el szeptember 26-án a következő kirándulásunkra. A program szépségét az adta, hogy újra együtt tölthettünk két napot a Szalézi-Irinyi Középiskola diákjaival és nevelőivel, és olyan tájakat fedezhettünk föl, amelyek kis országunk kulturális örökségének fénypontjai.

Utunkat imádsággal kezdtük, amelyet a szerencsés útért és az együtt töltött, kellemes percekért ajánlottunk föl. Az utazás zökkenőmentes volt.

Első megállónk Nyergesújfalu volt, ahol csatlakozott hozzánk testvériskolánk csapata.  A társaság nagy részét már kedves ismerősként üdvözöltük, az újakkal percek alatt megismerkedtünk.

Innen Esztergom felé vettük az irányt, ahol elsőként megtekintettük a Bazilikát. A Nagyboldogasszony és Szent Adalbert prímási főszékesegyház vagy Esztergomi bazilika, egy klasszicista stílusban épült templom Esztergomban, a Szent István téren. Abban a megtiszteltetésben volt részünk, hogy tárlatvezetőnk a Levéltár igazgatója Hegedűs András Úr volt, akinek szívügye e csodálatos épület. Miután megszemléltük a Bakócz-kápolnát, az altemplomot, olyan kiváltságban részesülhettünk, hogy betekintést nyertünk a Kincstárba.

Innen átmentünk a Keresztény Múzeumba, ahol egyházi témájú műalkotásokat csodálhattunk meg Európa országainak képzőművészeitől.

Már mindannyian nagyon vártuk az ebédet, amelyet következő állomásunkon, Visegrádon fogyasztottunk el.

Innen a Fellegvárba mentünk, amely a Dunakanyar csodálatosan ívelt, hatalmas zöldellő hegyekkel körülvett természeti környezetében, a Visegrádi-hegység magas sziklacsúcsától le egészen a folyamóriás partjáig húzódik. Miután megismerkedtünk a történelem és a természet által megnyirbált vár történetével, a Panoptikumba mentünk, ahol a kor szereplői sorakoztak élethűen. Tanulóink számára ez jelentette a legnagyobb élményt. A nap további részében bekapcsolódtunk a nyergesújfalui iskola oratóriumába, ahol rég ismert arcokkal találkozhattunk. Az egész napos kulturális programok után jól esett kicsit lazítani, játékos, logikai feladatok és sportjátékok közepette.

A vacsora már szálláshelyünkön, Péliföldszentkereszten várt ránk. Ezt követően értékeltük a napot, kiosztottuk a jutalmakat, majd közös énekléssel, végül jó éjszakát imával zártunk.

Másnap reggel fölpakoltuk csomagjainkat az autóbuszra, majd reggeli után Komáromot vettük célba. Ott a Közép-Európa legnagyobb újkori erődjét tekinthettük meg, a Monostori erődöt. A tárlatvezető részletesen mutatta be az erőd különböző részeit, s a végén önállóan fedeztük föl a hajókiállítást, a latrinákból álló részt, csodáltuk meg az udvaron kiállított hadi gépeket. Hegesztő fiaink számára különös örömöt jelentett, amikor a gépészeti kiállításon hasznosíthatták eddigi tudásukat.

Ezt követően Péliföldszentkeresztre utaztunk vissza, ahol elfogyasztottuk utolsó közös ebédünket. A könnyes búcsú után már csak a haza út várt ránk.

Mindannyian nagyon jól éreztük magunkat, tartalmas két napot tudhatunk magunk után. Hálásak vagyunk, hogy a pályázat részesei lehetünk.