A testvériskolai kapcsolat kialakítását, és mélyítését szolgáló pályázat keretén belül harmadik alkalommal kirándult iskolai csoportunk./ 27 diák és 3 pedagógus/
Május 12-én és 13-án az Aggteleki Nemzeti Park csodálatos világa kínált látni és tennivalókat diákjainknak.
A 3.3.8-as pályázat két alkalommal is biztosította, hogy meglátogassuk a diákokkal (elsőként a szakiskolásokkal valamint a szakmásokkal, másodjára a szakközépiskolásokkal) a Pannon-tenger Múzeum kiállítást, a miskolci Herman Ottó Múzeum földtörténeti és természetrajzi kiállítóhelyét.
A Bükki Nemzeti Parkban kirándulni mindig nagy élményt jelent. Ez az érzés hatványozódik, ha ezt az iskola és osztálytársakkal teszi a tanuló. Bár az idő nem volt a legkedvezőbb, - többször csepergett az idő – de ez nem vette el a jókedvünket.
Tizenkét szaktanár sajátított el Herbolyán olyan módszereket, játékokat, elméleti ismereteket , melyek a későbbiek során elősegíthetik a szülőkkel, gondviselőkkel való kapcsolatfelvételt, kapcsolattartást. A három nap alatt olyan, – többek között – önismeret-fejlesztő illetve tolerancia-erősítő feladatokban vettek részt, melyek felhívták a figyelmet az elfogadás fontosságára; a mai, nem éppen előítélet-mentes világunkra.
Tizenegy tanár indult útnak Salgótarjánba, ahol a vadregényes Medves-fennsíkon található Hotel Medves Hangulatszálló nyújtott lehetőséget arra, hogy minél több és változatosabb munkamódszereket ismerjenek meg a KIP-módszert és a táblajátékokat illetően.
Az esemény ünnepélyes szentmisével vette kezdetét, amelyet Ábrahám Béla tartományfőnök atya celebrált, majd az Egressy Béni Művelődési Házban folytatódott a program. A diákok műsorszámokkal készültek az Ifjúság Atyjának megünneplésére. A közönség pedig jobbnál jobb, újból előadott és frissen elkészült műsorszámokat láthatott.
A mentorok és mentoráltak részére színházbérlet vásárlását tervezzük. A színház kiváló nevelési terület sajátosságainál fogva. Képes egy-egy téma alapos körüljárására, átélhetővé tesz élethelyzeteket, miközben szórakoztat. Gondolkodásra, összpontosításra késztet, ezáltal fejleszti a szociális- életviteli kompetenciákat, kitágítja a látókört és élményekhez juttat. A célcsoport kevés tagja jut el önerőből kulturális programokra.