ESEMÉNYEK

Jutalomkirándulás atombunkerbe

2017.április 28. péntek

Budapest

2017. április 28-án, pénteken reggel hétkor, külön busszal indultunk a Don Bosco Iskola jutalomkirándulása keretében Budapestre. A buszon tréfás vetélkedő volt a budai várról. Megérkeztünk a budai várba, ahol először kalandos időutazás várt bennünket. A háborús időkbe kalauzoltak minket a légoltalmi sziklakórházban. A budai várhegy alatti pincerendszer egy részéből 1939-ben kezdtek el építeni légoltalmi céllal kórházat, majd később atombunkert. Bele láthattunk a háború rémisztő és áldozatokat követelő oldalába, amit készséges idegenvezetőink biztosítottak. A finom ebédet a múzeum igazgatója biztosította, amit nagyon szépen köszönünk. Ebéd után a Mátyás templomot tekintettük meg, és a Halászbástyáról gyönyörködtünk a fenséges kilátásban.

Ezután a Szent István Bazilikában, hazánk egyik főtemplomában várt minket Norbert atya. Az ő segítségével és magyarázatával páratlan élmény volt megtekinteni a Bazilika kupoláját, majd a Szent Jobb kápolnát, Szent István királyunk jobb kéz ereklyéjével. Sok-sok turista hallgatta, videózta azt a különleges szentmisét, amin részt vehettünk, énekelhettük a Don Bosco himnuszt a pompás székesegyházban. Annyi időnk maradt még, hogy Norbi atya még azzal is kedveskedett nekünk, hogy megmutatta Puskás Ferenc és az aranycsapat több tagjának a sírját. Ott elénekeltük a magyar Himnuszt, majd Norbi atya kikísért minket a buszhoz.

A Hősök terén fújt a szél, lógott az eső, de a szép emlékmű mellett a szabadidőben néhányan megismerkedtek történelmünk híres alakjaival, mások a téren bmx-ezőkkel vagy a pizzással. A Vajdahunyad vára megtekintése után már mentünk a buszhoz, amikor rákezdett a zuhé, de pontban akkor, amikor már fölszálltunk a buszra, akkor szakadt le az égi áldás, és kb. egy órán át úgy esett, mintha dézsából öntötték volna. Velünk volt a Gondviselés, köszönjük minden szalézinak és kedves tanárainknak a jó szervezést és a szép napot!